„Šiukšlių šerifas“ įspėja – nemesk pakuotės prie mišrių atliekų!“ – tokią žinią siunčia naujoji pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos Lietuvoje „Žaliasis taškas“ socialinė reklama. Ja siekiama skatinti žmones aktyviau rūšiuoti pakuočių atliekas ir nemesti jų prie mišrių, nes „tai yra taip blogai, kaip sumaišyti druską su cukrum, baltus rūbus su spalvotais arba savo merginos vardą“.
„Šiukšlių šerifas“ įspėja – nemesk pakuotės prie mišrių atliekų!“ – tokią žinią siunčia naujoji pakuočių atliekų tvarkymo organizacijos Lietuvoje „Žaliasis taškas“ socialinė reklama. Ja siekiama skatinti žmones aktyviau rūšiuoti pakuočių atliekas ir nemesti jų prie mišrių, nes „tai yra taip blogai, kaip sumaišyti druską su cukrum, baltus rūbus su spalvotais arba savo merginos vardą“.
Reklamos idėją, kurioje naujasis personažas moko jauną vaikiną rūšiuoti pakuočių atliekas, padėjo įgyvendinti kūrybinė agentūra „Milk“, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Neslepia ir asmeninio panašumo
Kaip teigia agentūros „Milk“ kūrybos vadovas Rimantas Stanevičius, kuriant reklamą paprastai yra du dideli iššūkiai – supaprastinti „ką“, t. y., strategiškai atsirinkti, ką sakyti, bei dramatizuoti „kaip“ – rasti formą tai žinutei perduoti. Šįkart reklamos kūrimą papildė ir neįprastas galvosūkis – kaip į kambarį atsivesti arklį?
„Po to, kai nusprendėme tiesiai šviesiai pasakyti „nemesk pakuočių prie mišrių atliekų“, mums reikėjo atrasti įdomių situacijų ir personažų, kurie atkreiptų dėmesį, būtų išgirsti ir įsimintų. Finalistų sąraše turėjome visko – nuo kalbančių traškučių pakelių iki Antikos filosofų, savo išmintį demonstruojančių prie konteinerio. Galiausiai nusprendėme, kad norime parodyti žmogų, pagautą už rankos nusikaltimo vietoje. Taip gimė „Šiukšlių šerifas“, tęsiantis rūšiavimo kriminalų temą, pradėtą 2023-aisiais“, – kaip gimė reklamos idėja, dalinasi R. Stanevičius.
Jis priduria, jog „Šiukšlių šerifas“ vos netapo „Atliekų šerifu“, tačiau aliteraciją išgelbėjo pasitikėjimas, už kurį kūrėjai yra dėkingi klientui.
Kūrybos vadovas atvirauja, jog neliko nepastebėtas ir asmeninis jo bei „Šiukšlių šerifo“ panašumas, o vienas šerifo ženklelis, kaip prisiminimas, po filmavimo liko ir jam: „Kolegos juokauja, kad aš tyčia „prakišau“ tokį personažą, nes agentūroje pats atlieku „Šiukšlių šerifo“ vaidmenį. Niekas jau nesistebi mano plakatais prie šiukšliadėžių ir žinutėmis bendruose kanaluose, kai randu ne ten išmestą saldainio popierėlį ar kavos pakuotę.“
Arklys – ne vienintelis iššūkis
R. Stanevičius pastebi, jog arklys kambaryje nebuvo vienintelis iššūkis, filmuojant šį reklaminį klipą.
„Nors turėjome gana aiškų įsivaizdavimą, kaip norime viską padaryti, be režisieriaus Simo Aškelavičiaus ir visos „Karuselės“ prodiuserių komandos arklio į kambarį, greičiausiai, nebūtume sugebėję įsitempti. Taip pat mums pasisekė ir su aktoriumi, kuris po daug metų, praliestų kaubojų valstijose, grįžo į Lietuvą ir atsivežė skrybėlę, už kurią geriau tinkančios nuostabūs filmavimo stilistai rasti nesugebėjo“, – dalinasi „Milk“ atstovas.
Jis tęsia, jog be arklio ir skrybėlės reikalų buvo ir su ūsais, salūno durimis namų interjere bei skalbimo mašina, kuri turėjo būti supjaustyta, siekiant padaryti kadrą iš jos vidaus. Pupelių skardinė, kūrėjo teigimu, buvo ir tikra, ir trimatė, ir sveika, ir peršauta, taigi, R. Stanevičius apibendrina, jog suderinti keistumą ir natūralumą buvo tikrai nelengva.
Klipo kūrimu rūpinosi kūrybinės agentūros „Milk“ komanda: Rasa Misiūnaitė, Arnas Gataveckas, Aušrys Uptas, Deimantė Žigytė, Lukas Kiškis. Fotografas Tomas Kauneckas.
Rūšiuojamos visos pakuočių atliekos
„Siekdami paskatinti žmones tinkamai elgtis su atliekomis, visuomet ieškojome kūrybiškų sprendimų, tačiau šį kartą sustojome ir išsigryninome pagrindinę idėją – norėjome itin paprastos, aiškios ir tiesios žinutės apie tai, ką daryti su buityje susidarančiomis pakuotės atliekomis. Tokią užduotį formulavome taip pat ir kūrybos partneriams: socialinė reklama turi pasakyti, kad visos panaudotos vienkartinės pakuotės turi būti rūšiuojamos“, – dalinasi „Žaliojo taško“ komunikacijos ir marketingo vadovė A. Burbaitė.
Nepaisant to, jog, kaip ji juokauja, kūrybininkai, kaip ir pridera, buvo kūrybiški – žinutę apie tai, ką daryti, apvertė aukštyn kojomis ir paaiškino, ko nedaryti, – organizacijos atstovė sako bendru darbu esanti patenkinta: „Jie išgirdo mūsų problematiką, padėjo tiek atrasti esminę žinutę, tiek apvilkti jai tinkantį rūbą.“
„Žaliasis taškas“ atlieka ne tik konteinerių sudėties tyrimus, bet ir visuomenės apklausas. Remiantis naujausiais 2024 m. tyrimo duomenimis, net 91 proc. Lietuvos gyventojų teigia visada arba dažniausiai rūšiuojantys atliekas ir įprastai žinantys, kaip tai daryti tinkamai.
„Respondentų paprašius atpažinti, kokios atliekos į kokius konteinerius turėtų keliauti, šie apie pusę atvejų klydo. Tą patvirtina ir rūšiavimo konteinerių sudėties tyrimai – juose randame virš 40 proc. ne pakuočių atliekų. Vadinasi, didelė pakuočių atliekų dalis atsiduria būtent mišrių atliekų konteineriuose ir tai užkerta kelią joms nukeliauti pas perdirbėjus. Taigi, dar kartą – „Šiukšlių šerifas“ įspėja: nemeskite pakuočių į mišrių atliekų konteinerį, nes visos pakuotės turi būti rūšiuojamos“, – apibendrina A. Burbaitė
Dalintis