Pareigų pavedimas organizacijai
Gamintojai ir importuotojai kiekvienais metais iki gruodžio 1 dienos privalo pavesti pasirinktai organizacijai organizuoti pakuočių atliekų tvarkymą ateinančiais kalendoriniais metais.
Jei gamintojas ar importuotojas veiklą pradeda vykdyti po gruodžio 1 dienos, organizacijai pareigų vykdymą privaloma pavesti per vieną mėnesį nuo registravimosi Gamintojų ir importuotojų sąvade dienos. Gamintojai ir importuotojai, pavedę savo pareigas vykdyti vienai organizacijai, negali pavesti savo pareigų vykdymo kitai organizacijai einamųjų kalendorinių metų laikotarpiu (išskyrus atvejus, kai organizacijai išduotos licencijos galiojimas yra sustabdytas arba panaikintas).
Esamiems ir būsimiems nariams
Jei įmonė į rinką tiekia pakuotę ir nori pavesti pakuočių atliekų tvarkymo organizavimą Žaliajam taškui, turi:
- Vesti pakuočių apskaitą
- Planuoti per metus į rinką išleidžiamų pakuočių kiekius
- Jei bendras į LR rinką tiekiamų pakuočių kiekis viršija 0,5 tonos, kreiptis į organizaciją dėl sutarties ir (ar) 1 priedo pasirašymo
- Pasibaigus mokestiniam laikotarpiui, VMI pateikti deklaraciją FR0524
Naujai įsteigtoms įmonėms
Naujai įsteigta įmonė, kuri pradėjo gaminiais pripildytų pakuočių tiekimą Lietuvos vidaus rinkai, turi:
- Registruotis Gamintojų importuotojų Sąvade
- Pradėti vesti pakuočių apskaitą
- Planuoti per metus į rinką išleidžiamų pakuočių kiekius
- Jei bendras į LR rinką tiekiamų pakuočių kiekis gali viršyti 0,5 tonos, kreiptis į organizaciją dėl sutarties ir 1 priedo pasirašymo. Sutartį reikia sudaryti per 1 mėnesį nuo registracijos Gamintojų importuotojų sąvade
- Pasibaigus mokestiniam laikotarpiui, VMI pateikti deklaraciją FR0524
Bendradarbiavimas su Žaliuoju tašku
Gamintojai ir importuotojai pavesdami organizacijoms gaminių ir pakuočių atliekų tvarkymą, pasirenka partnerį, kuris gali ne vien garantuoti tinkamai įvykdytas pareigas, bet ir geriausiai atstovauti verslo interesus atliekų tvarkymo sektoriuje.
Bendradarbiavimo sutartis su Žaliuoju tašku
Norint pasirašyti bendradarbiavimo sutartį su Organizacija „Žaliasis taškas“, prašome el. paštu biuras@ztl.lt atsiųsti savo įmonės rekvizitus (įmonės pavadinimas, kodas, PVM mokėtojo kodas, registracijos ir korespondencijos adresas, kontaktinis tel. nr., el. pašto adresas asmens, kuris bus atsakingas už pakuočių atliekų apskaitą).
Jūsų nurodytu el. paštu išsiųsime Jums prisijungimus prie mūsų informacinės sistemos bei tolimesnę instrukciją dėl dokumentų pasirašymo.
Bendradarbiavimo sutartis
Sutartis su Žaliuoju tašku susideda iš pagrindinės Sutarties (Sutartis dėl apmokestinamosios pakuotės atliekų tvarkymo organizavimo) bei 1 Priedo . Pagrindinė Sutartis pasirašoma vieną kartą. 1 priedas, kuriame nurodomi einamųjų metų pakuočių atliekų tvarkymo tarifai, yra laikomas sutarties pratęsimu. Kiekvienais metais iki gruodžio mėn. 1 d. įmonė pasirašydama šį priedą patvirtina, jog paveda organizacijai pakuočių atliekų tvarkymo organizavimą sekantiems metams.
Pasirašant 1 Priedą, informacinės sistemos skiltyje „Užsakymai -> Metinis planas“, užpildoma metinė pakuočių tiekimo vidaus rinkai prognozė. Pateikti duomenys metų bėgyje (pasibaigus ketvirčiui) gali būti tikslinami.
Priklausymas organizacijai ir pareigos
Pavedus Žaliajam taškui organizuoti pakuočių atliekų tvarkymą, gaunami prisijungimai prie informacinės sistemos, kurioje turi būti pateikiami pakuotės išleidimo į rinką duomenys. Atsižvelgiant į kiekvieno ketvirčio rezultatus, pagal poreikį, koreguojamas metinis kiekis. Duomenys apie pakuotes gali būti tikslinami tik sutartyje numatytais terminais. Tikslinimo terminai:
- Balandžio mėn. 1 – 19 d.
- Liepos mėn. 1 – 19 d.
- Spalio mėn. 1 – 19 d.
- Gruodžio mėn. 1 – 10 d.
- Gruodžio mėn. 20 – sausio mėn. 10 d.
Pagal galiojančius teisės aktus, pasibaigus metams, per 42 d. organizacijos nariams išduodame „Patvirtinimus apie pakuočių atliekų sutvarkymo užduočių įvykdymą“. Patvirtinimo rašto pagrindu yra pildoma bei teikiama Deklaracija FR0524 Mokesčių inspekcijai iki vasario mėn. 15 d. (imtinai).